رئیس پلیس راهور فراجا گفت: برای نظارت دقیق‌تر بر ترافیک و وضعیت پارکینگ‌ها، از پهپادهای نظارتی استفاده می شود.

بازگشت ۸۰ درصد زائران اربعین / استفاده از پهپاد برای نظارت ترافیکی مرزهای کشور

سردار سیدتیمور حسینی، با بیان اینکه موج گسترده ای از ورود زائران به کشور آغاز شده و به طور چشمگیری در حال افزایش است، گفت: پلیس راهور با تمرکز ویژه بر مسیرهای مرزی، به‌ویژه مرز مهران که بیشترین حجم تردد زائران و وسایل نقلیه عمومی را دارد، به صورت تمام‌وقت در تلاش است تا نظم و ایمنی را در این مسیرها حفظ کند.

وی افزود: برای تسهیل تردد و کنترل ترافیک جاده‌های مرزی، تمامی نیروهای پلیس راهور به کار گرفته شده‌اند. خودروهایی که به دلیل پارک نامناسب به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند، از طریق پیامک به مالکان اطلاع‌رسانی شده و محل دقیق پارک خودروها مشخص شده است. همچنین، پلیس راهور برای نظارت دقیق‌تر بر ترافیک و وضعیت پارکینگ‌ها، از پهپادهای نظارتی استفاده می‌کند تا مدیریت بهتری داشته و از بروز هرگونه اختلال جلوگیری شود.

سردار حسینی با تأکید بر اهمیت حفظ جان زائران بیان کرد: حتی جان یک نفر هم برای پلیس راهور اهمیت دارد و از این رو، با تمام قوا و امکانات برای کاهش تصادفات و جان‌باختگان تلاش خواهیم کرد. همچنین، به منظور نظارت دقیق بر تردد خودروها در جاده‌های خروجی مرزهای زمینی، از دوربین‌های ثبت تخلف، مأموران گشت سیار و پهپادهای نظارتی استفاده می‌شود تا نظارت دقیقی بر ترافیک و تخلفات جاده‌ای داشته باشد.

وی با هشدار جدی به رانندگان حادثه ساز خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت‌های خطرناک و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، با برخورد قاطع و بدون اغماض مواجه خواهد شد. این اقدامات با هدف کاهش حوادث رانندگی و حفاظت از جان زائران صورت می‌گیرد.

پلیس راهور از تمامی زائران می‌خواهد که پیش از آغاز سفر، استراحت کافی داشته باشند و از هرگونه عجله و شتاب که ممکن است به بروز حوادث منجر شود، پرهیز کنند. تاکنون بیش از ۸۰ درصد زائران به کشور بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که ۲۰ درصد باقی‌مانده تا روز دوشنبه ۵ مرداد خاک عراق را به‌طور کامل ترک کنند. پلیس راهور با تمام توان در تلاش است تا بازگشت این زائران نیز با ایمنی کامل انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.